Uudised
TKM GRUPP KASVATAS ESIMESES KVARTALIS MÜÜGITULU
TALLINN, 12.04.2024, www.kaubandus.ee - TKM Grupp kasvatas esimestel kuudel müügitulu. Jaeäridest kasvasid autokaubandus ja I.L.U. poed, Selveri ja Kaubamaja käive jäi alla aastatagusele perioodile.
„Klientide ostukäitumist analüüsides tuleb selgelt esile soodushinnaga kauba eelistamine ja hoolikalt läbikaalutud ostuvalikud. Positiivse poole pealt näeme, et klientide usaldus meie vastu on jätkuvalt suur ning püsiklientide arv püsib muutumatuna, on isegi kerges kasvus,“ rääkis TKM Grupp ASi juhatuse esimees Raul Puusepp.
TKM Grupp keskendub investeeringutes ostumugavuse suurendamisele, selleks kaasatakse mitmeid moodsaid tehnoloogiliste lahendusi.
“Esimeses kvartalis lõpetati Kaubamaja e-poe viimine uuele platvormile. Jätkuvalt valmistab rõõmu Grupi Partnerkaardiga liitunud lojaalsete klientide arvu uued rekordid. Selgelt tõuseb esile digitaalse Partnerkaardi populaarsus ning „maksa hiljem“ makselahendused, mille arendusega minnakse samuti edasi,“ rääkis Puusepp.
Protsesside tõhustamiseks alustas Grupp eelmisel aastal tsentraalse logistikakeskuse arendamisega Maardusse. Logistikakeskuse valmimine on kavandatud 2024. aasta sügisesse. Jätkusid tööd elektriautode laadimispunktide rajamiseks - 17 Selverit suudavad pakkuda kokku ligi poolsada uut avalikku laadimiskohta, millest omakorda pooled on kiirlaadijad. “Saja kilomeetri läbimiseks vajaliku koguse energiat on võimalik laadida vaid mõne minutiga,” selgitas Puusepp.
Selveri ja Kaubamaja müük kahanes, I.L.U.-d kasvasid
Selverite ärisegmendi esimese kvartali konsolideeritud müügitulu oli 146 miljonit eurot, kahanedes aasta varasema perioodiga võrrelduna poole protsendi võrra. Supermarketite segmendi konsolideeritud maksueelne kasum oli esimeses kvartalis miljon eurot, see on aastataguse ajaga kahanenud. Selveritest sooritati 2024 aasta esimeses kvartalis 9,3 miljonit ostu, mida võrdluses eelmise aastaga on 2,5% vähem.
Kaubamajade ärisegmendi 2024. aasta esimese kvartali müügitulu oli 24 miljonit eurot, mis jäi eelmisele aastale alla 2,9%. Kaubamajade esimese kvartali maksueelne kahjum oli 1,2 miljonit eurot, möödunud aastaga suurenes see 25% ehk 0,4 miljoni euro võrra.
I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti esimese kvartali müügitulu oli 2 miljonit eurot. Aastataguse perioodiga kasvati suisa 16,6%. Esimeses kvartalis oli kasum 0,04 miljonit eurot, 2023. aasta sama kvartaliga see aga vähenes 0,01 miljoni euro võrra.
Grupi 2024. aasta esimese kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli ligi 222 miljonit eurot. Võrreldes aastataguse esimese kvartaliga kasvati 1,6%.
Aruandeperioodi puhaskahjumiks kujunes 1,5 miljonit eurot, mis oli võrreldes 2023. aasta esimese kvartali kasumiga 2,1 miljoni euro võrra väiksem, sealhulgas arvestati tulumaksu aasta varasemaga samas summas ehk 5,3 miljonit eurot. Maksueelne kasum oli 3,8 miljonit eurot ja see kahanes samuti võrreldes aasta varasemaga 2,1 miljonit eurot.
„Arvestades, et Eesti jaekaubandusturg on juba viimased poolteist aastat languses, peame müügitulu stabiilsust heaks tulemuseks. Grupi jaeärides avaldab tulemustele selget mõju nii tarbijate kindlustunde vähenemine kui ka suur hinnasurve,“ kommenteeris Puusepp.
Balti autoturul on segased ajad
“Balti autoturgu iseloomustab majanduslik ebakindlus, mis pärsib uute autode ostu. Vaatamata sellele võib Grupi autosegmendi tulemustega rahule jääda, tänu edukatele turunduskampaaniatele on ka laovarud optimaalsed,” ütles Puusepp.
Aasta alguses lisandus Grupi Leedu ettevõtte Motus Auto UAB brändivalikusse Škoda - seda peetakse ettevõttes oluliseks verstapostiks, sest Škoda abil loodetakse tublisti kasvada.
Autokaubandussegmendi 2024. aasta esimese kvartali müügitulu oli 44,8 miljonit eurot. Müügitulu kasvas võrreldes eelmise aastaga 7,5%. Segmendi konsolideeritud maksueelne kasum oli esimeses kvartalis 2,3 miljonit eurot, mis on eelmise aasta tulemist 0,7 miljonit eurot nõrgem tulemus. Grupi autosegment müüs aasta esimesel kolmel kuul kokku 1349 uut sõiduautot, mis on 3,6% mullusest enam.
Turvasegmendi 2024. aasta I kvartali kontserniväline müügitulu oli 4,5 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 58,6%. Segmendi I kvartali maksueelseks kahjumiks kujunes 0,1 miljonit eurot, eelmise aasta sama perioodiga võrreldes oli see 0,2 miljonit eurot nõrgem.
Kinnisvarade segmendi 2024. aasta I kvartali grupiväline müügitulu oli 1,7 miljonit eurot, kasvades möödunud aasta I kvartaliga võrreldes 8,2%. Segmendi I kvartali maksueelne kasum oli 2,2 miljonit eurot. Kasum vähenes võrdlusperioodil 11,0%.
TKM Gruppi kuuluvad Kaubamaja AS, Selver AS, Kulinaaria OÜ, Viking Security AS, Walde AS, TKM Kinnisvara AS, TKM Kinnisvara Tartu OÜ, UAB TKM Lietuva, SIA TKM Latvija, KIA Auto AS, AS Viking Motors, UAB Motus auto, Forum Auto SIA, Verte Auto SIA, TKM Auto OÜ, OÜ TKM Beauty, OÜ TKM Beauty Eesti, TKM Finants AS ning Rävala Parkla AS. TKM Grupi 2023. aasta konsolideeritud auditeeritud müügitulu oli 947,3 miljonit eurot. Ettevõtte aktsiad on alates 1996. aastast noteeritud Nasdaq Tallinna börsil. 2024. aasta esimeses kvartalis töötas grupi ettevõtetes keskmiselt 4788 inimest.