Uudised
TKM GRUPI ESIMESE POOLAASTA KASUM VÄHENES PEA 40 PROTSENTI
TALLINN, 11.07.2024, www.kaubandus.ee - Teise kvartali ning esimese poolaasta tulemused avalikustanud TKM Grupp jagas börsiteates, et pikaajaline jaekaubanduse langus on ettevõtte tulemustele mõju avaldanud.
TKM Grupi teise kvartali müügitulu oli 237,3 miljonit eurot, mis on varasemast 2,1% väiksem. Terve esimese poolaasta müügitulu oli 458,8 miljonit eurot, eelmisel aastal samal ajal oli see 460,5 miljonit eurot, seega on langus 0,4%.
Ettevõtte puhaskasum aasta teises kvartalis oli 9,9 miljonit eurot, mis oli eelmise aasta sama ajaga võrreldes 23,2% väiksem. Selle aasta kuue kuu puhaskasum oli 8,4 miljonit eurot, mis oli eelmise aasta sama ajaga võrreldes aga koguni 37,9% väiksem.
Partnerkaart jõudis uue rekordini
„Pikaajaline jaekaubanduse langus on mõju avaldanud ka Grupi müügitulemustele, endiselt on näha klientide ebakindlust ja kampaaniapakkumiste eelistamist. Kliendid on pikkadest kriisiaastatest kaasa võtnud oma õppetunnid ning ostuotsused mõeldakse põhjalikult läbi. Oma osa on ka ebastabiilsel tööjõuturul, mis kindlasti tarbijate kindlustunnet vähendab,“ rääkis TKM Grupi juhatuse esimees Raul Puusepp.
„Kuigi üldine majandusolukord näitab viimaks stabiliseerumise märke ning osad valdkonnad on ka kriisist välja tulemas, siis jaekaubanduses võtab olukorra paranemine veel aega,“ lisas Puusepp. Klientide jätkuvast usaldusest annab Puusepa sõnul märku kehtivate Partnerkaartide hulk, mis jõudis esimesel poolaastal uue rekordini, lähenedes nüüd 740 tuhandele, nendest ligi 30% on enda telefoni laadinud ka Partnerkaardi rakenduse.
Autoärid kasvatasid müüke
„Olulise panuse müügitulemustesse andsid autoärid, mis hoolimata Balti autoturu langusest on suutnud müüke kasvatada. KIA automargi müügimahtude suurenemine annab julgust teha tulevikus veelgi jõulisemaid otsuseid, et autoärisid kasvatada,“ sõnas Puusepp.
„Eeldatavalt jõustub Eestis järgmisel aastal automaks, mille mõju automüügile ei ole veel teada. On selge, et maksu kehtestamine avaldab olulist survet kaupmehe müügimarginaalidele ning sõidukite müük sõltub senisest veelgi enam kampaaniatest,“ lisas Puusepp.
Autokaubanduse segmendi 2024. aasta esimese poolaasta müügitulu oli 98,9 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 1,4%. Teise kvartali 54,1 miljoni euro suurune müügitulu jäi 2023. aasta teise kvartali müügitulule alla 3,1%. Esimesel poolaastal müüdi kokku 3171 uut sõidukit, mida on sama palju kui aasta varem. Teises kvartalis müüdi 1822 uut sõidukit.
Segmendi 2024. aasta esimese poolaasta maksueelne kasum oli 5,6 miljonit eurot, jäädes 2,1 miljoni euro võrra aasta varasemale tulemusele alla. 2024. aasta teise kvartali maksueelne kasum oli 3,3 miljonit eurot, mis on aasta varasema sama perioodi kasumist 1,4 miljoni euro võrra nõrgem.
Teise poolaasta plaanidest rääkides tõi Puusepp välja kahe uue Selveri avamise, Tallinnas Rocca al Mare Keskuses ja Tartus Raadil. Kaubamaja avab sügisel täielikult uuenenud Toidumaailma Tartus. Peetri külla rajatakse 2024. aasta sügisel KIA Tallinna juhtiv esindus. Leedus kuulutas TKM Lietuva UAB välja ehitushanke uue KIA-Škoda ühise esinduse rajamiseks, mille ehitus võiks alata samuti veel käesoleval aastal. Sellesse aastasse jääb veel ka novembris avatav uuenenud kontseptsiooniga I.L.U. Lõunakeskuses.
Supermarketite segmendi müügitulu vähenes
Supermarketite ärisegmendi 2024. aasta I poolaasta konsolideeritud müügitulu oli 296,7 miljonit eurot, vähenedes aasta varasema näitaja suhtes 1,6%. II kvartali konsolideeritud müügitulu oli 150,3 miljonit eurot, vähenedes aasta varasema perioodiga võrreldes 2,7%.
Kauplustest tehti 2024. aasta I poolaastal 21,7 miljonit ostu, mis on samal tasemel eelmise aastaga. 2024. aasta II kvartalis olid nii maksueelne kasum kui ka puhaskasum 5,2 miljonit eurot, olles baasperioodist 0,5 miljonit eurot suurem. I poolaasta supermarketite segmendi konsolideeritud maksueelne kasum oli 6,2 miljonit eurot, püsides aasta varasemal tasemel.
Supermarketite segmenti kuulub juuni lõpu seisuga 71 Selveri kauplust, kaks Delice’i kauplust, Rändpood ja kohvik, kogumüügipinnaga 120,2 tuhat m²; neile lisaks e-Selver, mis on Eesti suurima teeninduspiirkonnaga e-pood, ja keskusköök Kulinaaria OÜ.
Kaubamajade müügitulu vähenes
Kaubamajade ärisegmendi 2024. aasta kuue kuu müügitulu oli 49,4 miljonit eurot, jäädes eelmise aasta võrreldavale perioodile alla 4,5%. II kvartali müügitulu oli 25,4 miljonit eurot, mis jäi eelmise aastale alla 5,9%.
Kaubamajade segmendi 2024. aasta kuue kuu maksueelne kahjum oli 1,0 miljonit eurot, mis oli aastatagusest tulemusest madalam 1,2 milj euro võrra. II kvartali maksueelne kasum oli 0,2 miljonit eurot. Maksueelne kasum vähenes 0,8 miljoni euro võrra.
I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti 2024. aasta teise kvartali müügitulu oli 1,9 miljonit eurot, kasvades 2023. aasta sama perioodiga võrreldes 2,0%. Teises kvartalis oli kasum 0,02 miljonit eurot, mis oli 2023. aasta võrreldava perioodiga 0,05 miljonit eurot vähem.
2024. aasta esimese poolaasta müügitulu oli 3,9 miljonit eurot, mis on 2023. aasta sama perioodiga võrreldes 8,9% kasv. 2024. aasta esimese poolaasta kasum oli 0,04 miljonit eurot, mis oli 2023. aasta võrreldava perioodi tulemist 0,06 miljonit eurot vähem.