Uudised
SELVER LAIENDAS HAARET: NÜÜD 43 KAUPLUST WOLTIS SAADAVAL
TALLINN, 07.03.2025, www.kaubandus.ee - Eestlaste ostukäitumine on viimaste aastate jooksul teinud läbi märkimisväärse muutuse. Toidukaupade tellimine nutiseadmetest on saanud igapäevaseks osaks, eriti nende jaoks, kes hindavad kiireid ja mugavaid lahendusi.
Selveri e-kaubandusjuht Irina Kaganskaja sõnul on jaekaubanduskett märgatavalt laiendanud oma kohalolekut veebiplatvormidel, et vastata kasvavale nõudlusele.
"Hetkel on Woltis esindatud juba 43 Selveri kauplust üle Eesti, mis annab klientidele võimaluse tellida tooteid veelgi suuremast arvust kauplustest. Aprillis laieneb koostöö veelgi, pakkudes veelgi rohkem valikuvõimalusi," selgitab Kaganskaja.
Lisaks Woltile on Selver esindatud ka Boltis, kus teenus on kättesaadav 18 kaupluses. Kuigi Boltis on sortiment praegu väiksem kui Woltis, plaanib Selver seda lähitulevikus laiendada.
Nii Woltis kui ka Boltis on esindatud suured hüpermarketid ja väiksemad Selver ABC kauplused, mis võimaldab klientidel saada kiirelt kätte nii igapäevaseid esmatarbekaupu kui ka laiema sortimendiga tooteid suurematest kauplustest.
Mida eestlased tellivad?
Populaarseimate kaupade nimekiri annab hea ülevaate sellest, mida eestlased igapäevaselt tarbivad. Kõige sagedamini tellitakse Wolti ja Bolti rakenduste kaudu Selverist värsket piima, mune ning puu- ja köögivilju.
Edetabelis troonivad:
- Alma piim 2,5%
- Selver munad M10
- Värsked kirssploomtomatid
- Sidrunid
- Alma hapukoor 20%
- Õunad Royal Gala
Kasvav populaarsus on ka tervislikel valikutel nagu D-vitamiiniga laktoosivaba Tere piim ja avokaadod. Jookidest eelistavad kliendid Sanpellegrino mineraalvett ja nõrgalt gaseeritud Saaremaa joogivett.
Tellimustel on oma tipptunnid
Veebiplatvormide kaudu tellimise muster peegeldab selgelt inimeste elurütmi. Kõige aktiivsemad tellimisajad on lõunatunnid (kell 12-14) ja õhtud (kell 17-20), eriti kontoripiirkondades ja tihedama asustusega elurajoonides.
"Nädalavahetustel tellitakse rohkem valmistoite, tööpäevadel aga igapäevaseid toiduaineid," märgib Kaganskaja. Keskmine ostukorv sisaldab 10-11 toodet väärtusega 30-35 eurot.
Veebiplatvormidel tehakse rohkem impulssoste
Huvitav on võrdlus erinevate ostukanalite vahel. Kui Selveri e-poes on ostud enamasti planeeritud ja mõeldud pikemaks perioodiks, siis Woltist ja Boltist tellitakse tihti impulsiivselt.
"Veebiplatvormide kaudu, nagu Wolt ja Bolt, on ostlemine kiire. Seega on klientide ostud sageli seotud hetkeliste vajadustega, näiteks lõunasöögi, suupistete või unustatud toodete ostmisega," selgitab Kaganskaja.
Miks on erinevad kanalid Selveri jaoks olulised?
Kuigi Selveri põhifookus on traditsiooniliselt olnud füüsilistel kauplustel ja oma e-poel, toob esindatus platvormidel nagu Wolt ja Bolt mitmeid eeliseid.
"Jõuame rohkemate klientideni, eriti nooremate ja mobiilsete tarbijateni. Samuti pakume kiiremat ja paindlikumat ostlemiskogemust," toob Kaganskaja välja.
Samas ei puudu ka väljakutsed. Logistika ja kiire tarneaja tagamine on kriitilise tähtsusega, samuti hindade ja tooteandmete õigeaegne uuendamine kõigil platvormidel.
Lähitulevikus plaanib Selver jätkata sortimendi laiendamist ning analüüsida täpsemalt klientide eelistusi, et muuta veebipõhine ostukogemus veelgi mugavamaks.