Uudised
KULINAARIA OÜ: INIMESED ON HAKANUD JÄLLE VALMISTOITU OSTMA
TALLINN, 26.02.2024, www.aripaev.ee- 2023. aasta oli Kulinaariale edukas – kasvasid nii käive kui ka kasum. Juhatuse liige Andres Heinver ütleb, et COVIDi-järgne toibumine on klientide hulgas silmnähtav. Loe, kuidas Kulinaaria oma tooteid tervislikumaks teeb, missugused on tooted ja tootmismahud ning mida sellelt aastalt ootavad.
Kulinaaria OÜ on Selver AS-i tütarfirma ning tegutseb peamiselt Selveri Köögi kaubamärgi all. Möödunud aasta kohta ütleb Heinver, et edu taga olid agressiivsemad kampaaniad ja hindadega vastutulek.
Millised väljakutsed teil möödunud aastal olid?
Probleemiks on aina kallinevad tooraine- ja energiahinnad. Toidutootmine on energiamahukas ettevõtmine, kuna tootmiskeskkond tuleb hoida jahedana. Vahel on probleemiks ka tooraine saadavus ja kvaliteet – mahud on suured ja hankijad pole väga enesekindlad. Peame tegema palju järelvalvet, et kokkulepitud kogused kohale jõuaksid. See tähendab, et oluline roll on kvaliteedikontrollil.
Te valmistate Selverile ka peolauatooteid. Mismoodi on majanduslangus seda valdkonda mõjutanud?
Vanasti oli peolauatoodete tellimine etteplaneeritum. Täna tellitakse pigem viimasel hetkel või ostetakse peolauatoode Selveri tavariiulist. Siiski näeme, et üldrahvalikke tähtpäevi tähistatakse endiselt pidulikult, olgu selleks sõbrapäev, naistepäev või mis iganes lipupäev – ikka leitakse põhjust pidu pidada ja endale midagi head lubada.
Millised on Kulinaaria müüdavaimad tooted?
Huvitav on see, et seni, kuni Selveri Köök ja iseseisev ettevõte Kulinaaria on eksisteerinud, on populaarseimad tooted püsinud samad. Märksõnaks on klassika: pasteet, ahjukartul, kartulipuder ja sünnipäevasalat. Ka uuemad tootearendused on hästi vastu võetud, kuid tipus on endiselt ühed ja samad klassikud.
Äriliselt tuleb olla aktiivne ja kliente jälgida. Uskumatult hästi läks sel aastal vastlakuklitega. Müüsime juba nädal enne vastlapäeva rohkem kui meie igasugused prognoosid ette näinud olid. Ka sõbrapäev töötab hästi, kui teha vastavate kaunistustega torte, kooke ja martsipane. Tähistamised ja kinkimised on inimestele olulised.
Palju teil tooteid üldse on ja kui tihti uued tooted müügile tulevad?
Meie portfellis on tootmises üle 450 toote. Mõned tooted on püsivalt sortimendis, kuid oluline on ka hooajatoodete osakaal portfellis, näiteks guljašši ja hernesuppi keset suve ei osteta. Kevad-suvisel ajal toodame rohkem rohelisi salateid ja kergeid lisandeid. Sortiment peab vastama sellele, mida klient nõuab – ei ole võimalik jõuga panna keset suve sööma toodet, mis sinna ei kuulu.
ootearendus käib meil läbi aasta – lansseerime kindlate voogudena. Viimastel aastatel oleme tegelenud toodete tervislikumaks muutmisega. Retsept jääb suuresti samaks, kuid vähendame soola ja suhkru koguseid.
Mis seis toidutööstustel laiemalt on?