Uudised
KAUBAMAJA TURUNDUSDIREKTORIKS SAI BRITTA RATAS
TALLINN, 21.10.2022, www.kaubandus.ee - Alates oktoobrist on Kaubamaja AS-i turundusdirektor taas Britta Ratas, kes naasis lapsehoolduspuhkuselt. Ratase eesmärk on hoida Kaubamaja kui moe-, ilu- ja kaubandusvaldkonna liidri kuvandit ning pakkuda klientidele emotsionaalset ostlemiskogemust.
„Pean tunnistama, et olen taasalustamisest väga elevil,“ tõdes Britta Ratas. „Võrreldes nelja aasta tagusega ei ole muutunud mitte ainult mood ja trendid, vaid kogu ühiskond ja vaade maailmale. Pandeemia, sõda – erinevate kriiside ülesloetlemiseks jääb juba sõrmedest puudu. Maailm on mõne aastaga justkui pea peale pööratud ja kõik see mõjutab kõigi meie igapäevaseid tegevusi, olgu see siis tarbijana, kaupmehena, moeloojana või turundajana,“ sõnas Ratas. Ta lisas, et kuigi uuesti vanas ametis alustamisel seisab ees mitmeid väljakutseid, on need tema jaoks tõeliseks inspiratsiooniks.
„Intrigeerivaid väljakutseid jagub kaubanduse ja turunduse valdkonnas tõesti mitmeid. Kuigi paljud spekuleerivad e-kaubanduse triumfi valguses füüsiliste poodide kadumisest, oleme Kaubamajas veendunud, et poed veel kaduma ei hakka,“ ütles Ratas. „Just füüsilises majas on väga suur roll turundusel, et pakkuda klientidele emotsionaalset kogemuslikku ostukeskkonda – siin on lõhnad, maitsed, helid, taktiilsus, mida virtuaalne keskkond pakkuda ei suuda. See on üks nendest asjadest, millele me turundustiimiga kindlasti tähelepanu pöörame,“ rääkis Ratas.
Ta tõdes, et samaväärset tähelepanu vajab ka e-poe arendamine ja kasutajakogemuse mugavamaks muutmine: „E-kanalite areng on protsess, mis ei lõppe iialgi ja vajab seega igapäevast tähelepanu. E-poe arendamine ja e-ostukeskkonnas võimaluste avardamine on Kaubamaja jaoks järgmistel aastatel prioriteediks seatud. Sellega seoses vajab ka tänane digistrateegia ülevaatamist ja täiendamist,“ kirjeldas Ratas eesootavat.
Ratas märkis, et mõistagi on ka jätkusuutlikkus oluline valdkond, millele järjest rohkem tähelepanu pöörata. „Tasakaalu otsimine müümise ja vastutustundliku tarbimise vahel on väga põnevaks proovikiviks kogu kaubanduse jaoks,“ sõnas Ratas, lisades, et kasutegur on juba selles, kui iga tegevust kaubanduses ja turunduses analüüsida kriitilisema pilguga, otsides jätkusuutlikumaid ja kestlikumaid lahendusi.
Britta Ratas on töötanud Kaubamajas alates 2008. aastast. Ta on lõpetanud EBSis võõrkeelte ja ärikorralduse eriala. Õpingute perioodil õppis Ratas ühe aasta Amsterdami rahvusvahelises ärikoolis. Aastate jooksul on ta läbinud mitmeid täiendkoolitusi nii Eestis kui välismaal.